5 sfaturi în alegerea firmei de consultanță

po

În ultimul timp s-au întegistrat o serie de probleme în rândul firmelor de consultanță, de la conturi blocate pentru diverse infracțiuni economice până la nerspectarea angajmentelor luate față de cel care aplică pentru obținerea de fonduri europene.

Înainte de a alege firma de consultanță vă propunem o serie de sfaturi, care credem noi, va minimiza eventualele riscuri și probleme pe care le ați putea avea cu firmele de consultanță.

  1. Citește ghidul solicitantului înainte de a te duce la firma de consultanță, aferentă investiției/ investițiilor în care te încadrezi. Venind cu informații din domeniu, vei sesiza din timp eventualele greșeli, mai mult sau mai puțin intenționate și vei putea vorbi cu consultantul de la un alt nivel.

În viziunea firmelor de consultanță, fermierii sunt persoane fără cunoștințe în domeniu (acesta al realizării studiilor de fezabilitate), ușor de manevrat, care oricum nu știu nimic de consultanță. Demonstrați-le că se înșală!

  1. Este recomandat să vă duceți să vorbiți cu 2 sau mai multe firme de consultanță să vedeți diferențele dintre acestea, în ceea ce privește: felul cum vorbesc, interesul pe care il manifestă asupra proiectului dumneavoastră, punctajul (scorul) proiectului dvs., chiar și oferta lor.

Se obișnuiește ca în cazul firmelor de consultanță, interesul manifestat pentru clienți sa fie direct proporțional cu valoarea investiției, adică cu cât este mai mare investiția cu atât este mai important clientul.

Ca și în viața de zi cu zi, nu acceptați impolitețurile, ca spre exemplu, întârzieri în ceea ce privește ora de întalnire convenită de comun acord.

Punctajul, fie el estimativ, pe care îl stabilește consultantul, cel mai adesea la prima întâlnire, tinde să fie cât mai „umflat”, demonstrând astfel că proiectul dvs. are șanse foarte mari, de aceea e indicat să vă duceți și la alte firme de consultanță.

  1. Fiți hotărât în ceea ce doriți să achiziționați de la bun început. Va fi mai ușor atât pentru dvs. cât și pentru consultant. Veți evita pierderile de timp inutile cu alegerea pe parcurs, spre exemplu, al unui tip de utilaj;
  2. Documentele necesare pentru proiect trebuiesc să fie foarte exacte, nu trebuie sa lipsească nimic. Pentru a nu face mai multe drumuri decât este nevoie, vă recomand să cereți un model sau ce să conțină exact documentul pe care trebuie să-l obțineți de la diversele instituții.
  3. Trebuie să aveți o atitudine diplomată și să tineți legatura cu consultantul la care ați fost repartizat, în legatură cu orice problema pe care o întâmpinați.
  4. Înarmați-vă cu foarte multa răbdare pentru că va fi o perioada extrem de stresantă și solicitantă pentru dvs.