Un producător de lactate din Covasna susține că retailerii au inventat noi taxe pentru a ocoli legea supermarketurilor

lactate
Adrian Broanar, unul dintre cei doi acţionari români ai fabricii de lactate Producţie Milkcom din judeţul Covasna, susţine că retailerii „au inventat“ noi taxe sub formă de discounturi şi retururi pentru a ocoli „legea supermar­keturilor“ (Legea 150/2016) care le interzice acestora încasarea de taxe şi servicii de la furnizor.
„Principalele dificultăţi pe care le-am  întâmpinat în 2016 au fost legate de bâlbâielile legislative generate de neaplicarea Legii 150/2016. În luna iulie au fost anulate toate taxele, urmând ca la finele lunii septembrie acestea să fie transformate în risturne şi discounturi, iar sub presiunea excluderii din lanţurile de magazine am fost nevoiţi să acceptăm plata acestora. De asemenea, doi dintre retailerii cu care lucrăm ne-au exclus de la raft produsele vândute cu brand propriu procesator, cerându-ne orientarea spre marca proprie a magazinului“, a declarat pentru ZF Adrian Broanar, director de producţie şi acţionar al companiei Producţie Milkcom.
Producătorul de lactate marca Milkcom procesează zilnic câte 40.000 de litri de lapte, materie primă care provine de la fermele din judeţele Braşov şi Covasna şi pe care o transformă în brânzeturi şi alte produse lactate.