Actualizările de stil sunt frecvente în lumea auto: aspectul este împrospătat, anumite finisaje sunt schimbate, detaliile sunt lustruite pentru a ține pasul cu vremurile. În agricultură, totul este însă diferit. Vehiculele sunt reproiectate doar atunci când există o inovație tehnică majoră care justifică schimbarea aspectului.

Așa se întâmplă cu combina de recoltat New Holland CR11, care, pe lângă faptul că este cea mai mare realizată vreodată, stabilește și noi standarde în ceea ce privește productivitatea și reducerea pierderilor de cereale. Combina New Holland CR11 775 CP, are un buncăr de 20.000 litri și pierderi 0%! New Holland CR 11 are o viteză de descărcare de 210 litri pe secundă.

Medaliile la expoziția Agritechnica sunt acordate în baza unor analize făcute de un juriu specializat, așa încât trebuie într-adevăr să vii cu ceva inedit pentru a câştiga aceste medalii. În decursul timpului, New Holland ne-a obişnuit cu dezvoltările, cu inovațiile, iar producţia acestei combine se bazează pe o experienţă de aproape 50 de ani în ceea ce priveşte tehnologia Twin Rotor, cu două rotoare longitudinale. În 1975, New Holland a introdus pentru prima dată în lume tehnologia Twin Rotor și de atunci au fost mai multe generaţii de combine. A fost combina TR, în 2002 a apărut combina CR care a fost dezvoltată în decursul acestui timp astfel încât să aibă productivităţi extrem de mari. Știm bine că în anul 2014 combina CR10.90 a câştigat recordul mondial pentru cea mai mare cantitate de grâu recoltată în 8 ore, 797 tone de grâu, şi de atunci niciun alt competitor nu a bătut acest record. Atunci, în 2014, New Holland a realizat că este responsabil să dezvolte în continuare combine mai performante şi în acea perioadă a început proiectarea acestui concept nou, CR11”, povestește Florin Marin, director tehnic AgroConcept.

Forma este o consecință a unei funcții tehnice

Inginerii proiectanți de la uzina Zedelgem din Belgia ​​au interacționat cu centrul de proiectare al companiei-mamă CNH din Torino, condus de David Wilkie, pentru a da formă acestei mașini revoluționare.

„Sunt foarte mulțumit de acest proiect – a spus Wilkie – pentru că, dacă pe mașini „designul este rege”, pe vehiculele de lucru forma urmează întotdeauna funcției. Prin urmare, este mai dificil să propui modificări, care sunt întotdeauna dictate de nevoile tehnice. Pe un vehicul atât de avansat și semnificativ, toată lumea a fost de acord încă de la început cu necesitatea de a arăta cât de multă inovație există la CR11. Au trecut 20 de ani de la ultima schimbare a limbajului de design al combinelor New Holland.

Un nou stil de design

Design-ul ales s-a impus nu doar datorită esteticii sale interesante, ci și pentru că este ușor de replicat pe o gamă largă de vehicule diferite. De fapt, acesta a născut un nou limbaj de design pentru New Holland, denumit „Inspirat de Natură”, replicat și pe alte vehicule: presa de balotat (prezentată chiar înainte de combine, anticipând eficient criteriile sale de design, deși acestea erau deja definite) și tractorul T7 Methane Power – cu motor pe gaz natural lichefiat (LNG).

La bază stă eficiența

„Limbajul de design care definește New Holland CR11 reprezintă o nouă semnătură a mărcii – explică Giampiero Vietti, designer senior CNH – care a fost aplicată și noilor tractoare. Diverse surse de inspirație au dictat designul acestui vehicul. „Deși foarte mare – a adăugat Vietti – cu forma sa, acest CR11 a vrut să sublinieze conceptele de eficiență și capacitatea de a se potrivi în mediu. De aceea are această latură galbenă, o culoare care distinge întotdeauna combinele New Holland, care este foarte sinuoasă și sculpturală, în timp ce totul este negru. Chiar și acel tip de admisie de aer pe care îl puteți vedea în mijlocul panoului caroseriei servește la fluidizarea formelor”.

Referințe la supermașini

Există o puternică inspirație din lumea mașinilor, în special din formele curbate ale caroseriei mașinilor sport. Aceste referiri la supercaruri fac vehiculele cu siguranță mai atractive.

Pe CR11, însă, componenta funcțională a fost cea care a condus designul, dar dorința de a face aspectul fluid, de a inspira un vehicul ușor, a fost un punct fix. „În plus – a adăugat Vietti – odată cu noua direcție stilistică am introdus banda decorativă grafică albastră: este un element vizual inspirat din procesul de prelucrare care are loc în interiorul mașinii, devenind un fel de semnătură care permite mărcii New Holland să fie recunoscute chiar de departe.

De dragul argumentului, s-ar putea identifica marca producătorului chiar dacă nu a fost inclusă în niciun logo. De aceea, aceeași bandă decorativă a fost adoptată și pe alte produse.

Culoare & Decupaje, ca la un Ferrari

Inspirația auto este evidentă și în cabină.

Ca întotdeauna, a fost stilul care a dictat funcția, dar, pentru finisajele interioare scopul a fost de a reproduce mediul tipic al mașinilor super sport.

Soluțiile Colour&Trim tipice interioarelor Ferrari au fost o puternică inspirație, cu finisaje precise și colorate suprapuse cu o dominație întunecată a suprafețelor. „Interioarele noastre au fost întotdeauna ușoare – a explicat Wilkie – dar pentru CR11 am decis să trecem la negru. Cu un interior întunecat și cusături contrastante, calitatea percepută este mai mare.”

Urmărește canalul de știri Agripedia pe WhatsApp

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *